Hamburg imorgon

Welcome !

Hamburg imorgon

Beitragvon sagalady » Sa Nov 10, 2007 10:03 pm

Och här sitter jag i Hannover hos polare - som ska med till Hamburg - utan bagage. Tog mig nästan ett dygn att ta mig hit då det var förseningar. Det finns en anledning till att jag inte gillar KLM. Nåja, de la mig på ett fint hotell, gav mig middag och frukost. Och de hade för sig att de skulle flyga mig till Bremen istället. Fick korrigerat det och landade straxt efter 10 i morse. Utan bagage. Det hade de lämnat kvar i Amsterdam. Jag gillar inte KLM. Tredje gången jag fått natta i Amsterdam. Trdeje gången (dock första det händer samtidigt) som jag landar utan eller med halva bagaget. Jag gillar inte KLM.

Sista flighten för dagen landar 21.20. Förhoppningsvis är bagaget med. Om inte så är livet ganska surt.

Jag sa att det fanns anledning till att jag inte gillar KLM, va?

*suck*

Note to self: Undvik att flyga med KLM.
sagalady
 
Beiträge: 394
Registriert: Sa Feb 17, 2007 4:48 am
Wohnort: Unfortunatly not in Toronto

Beitragvon sagalady » Sa Nov 10, 2007 10:49 pm

Jag är en idiot! Giget är ju på onsdag! Tack och lov så har jag ombokningsbar biljett. Funderar dock på att hugga Berlin nu med.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Sagalady - slår pannan i bordet och drar en till rom och cola.
sagalady
 
Beiträge: 394
Registriert: Sa Feb 17, 2007 4:48 am
Wohnort: Unfortunatly not in Toronto

Beitragvon Kenny Gus » Sa Nov 10, 2007 11:44 pm

HAHAHAHAHA... :lol:

Fan, skyll på KLM! :eg:
Bild
Benutzeravatar
Kenny Gus
 
Beiträge: 635
Registriert: Mo Jun 23, 2003 7:25 pm
Wohnort: Sweden

Beitragvon sagalady » So Nov 11, 2007 12:34 am

Mmmm. jag är ju inte här enbart för Saga utan har andra jobb också. Och de ligger risigt till då jag ännu inget hört om min väska och i den ligger samtliga kläder. Normalt reser jag alltid med ett ombyte men denna gången bytte jag till en mindre laptop väska med jul. Stil kamera, video kamera, GPS, 2 externa hårddiskar, min MacBook Pro (Jag hoppas de snart släpper en 12 tums version igen), en trasig ipod, en fungerande ipod, lurar etc. Inte ens sminket fick plats så det åkte i det incheckade bagaget.

Kavajen och skjortorna som kommer behövas vid diverse möten här nere ligger också där. Har mycket polare här, många i samma klädstorlek, men samtliga är rockers så ingen som direkt har något business aktigt i garderoben.

Ska försöka dusha och få det jag har på mig tvättat imorgon och lulla runt i en badrock tills det torkat.

Fan vad jobbigt sådant här är.

Sagalady
sagalady
 
Beiträge: 394
Registriert: Sa Feb 17, 2007 4:48 am
Wohnort: Unfortunatly not in Toronto

Beitragvon Kenny Gus » So Nov 11, 2007 12:57 am

Vi håller tummana att det löser sig för dig! :P
Bild
Benutzeravatar
Kenny Gus
 
Beiträge: 635
Registriert: Mo Jun 23, 2003 7:25 pm
Wohnort: Sweden

Beitragvon Leo Cameo » So Nov 11, 2007 1:08 am

Ja!

Du sköter dig fint, Sagalady! :eg:

Ha en bra koncert eller 2 :D
Benutzeravatar
Leo Cameo
 
Beiträge: 1215
Registriert: Sa Jun 21, 2003 10:20 pm
Wohnort: BORNHOLM, DÄNEMARK

Beitragvon sagalady » So Nov 11, 2007 1:37 am

:thanx: för :pat: , Leo och Kenny. Vi får se vad som händer. Skall ringa och skrika imorgon.

Den här veckan är underbar. So far så har moderskapet kört ipodvideon i tvättmaskinen (tog med den hit då polaren är något av en elektrisk konstnär), missat flyg, tappat bort resväskan och tagit fel på gig datum. Känns lite som "måndag hela veckan".

Nu skall jag sussa hoppas på en bättre dag imorgon. Det är vissa som fått sig ett gott garv.

:-)

Sagalady - tar :hase: drar på mig :11: och lyssnar på :saga: för att senare räkna :schaf: :goodnight:
sagalady
 
Beiträge: 394
Registriert: Sa Feb 17, 2007 4:48 am
Wohnort: Unfortunatly not in Toronto

Beitragvon Leo Cameo » So Nov 11, 2007 10:52 am

sagalady hat geschrieben:Den här veckan är underbar. So far så har moderskapet kört ipodvideon i tvättmaskinen (tog med den hit då polaren är något av en elektrisk konstnär), missat flyg, tappat bort resväskan och tagit fel på gig datum. Känns lite som "måndag hela veckan".



:o
Tänker att koncerten blir fantastisk då! ;) :D :D :D
Benutzeravatar
Leo Cameo
 
Beiträge: 1215
Registriert: Sa Jun 21, 2003 10:20 pm
Wohnort: BORNHOLM, DÄNEMARK

Beitragvon Kenny Gus » So Nov 11, 2007 11:31 am

Kan inte misslyckas! :eg:
Bild
Benutzeravatar
Kenny Gus
 
Beiträge: 635
Registriert: Mo Jun 23, 2003 7:25 pm
Wohnort: Sweden

Beitragvon sagalady » So Nov 11, 2007 12:43 pm

Fullständigt omöjligt. Jag har sett de här killarna spela på de mest jäkliga ställen och de har alltid klivit på scen och dragit en tokigt proffsig show som fått hela åubliken att skrika i extas.

Att sedan bandet kanske skriker i frustration är en heeeelt annan sak.

Ny är i alla fall resväskan påväg med bil och vi har upptäckt att den nya HDD jag fick av polaren är kompatibel med min laptop så vi ska växla HDD i laptopen och snart sitter jag med 250GB i den. :love3:

Det vart fullt party i natt här i Hannover. Det finns några som kryper runt med skallebank.

Kanske att oturen vänder nu.

Dock har jag en bunta polare här i Tyskland som garvar häcken av sig. De är vana vid att jag är hyper organiserad i mina resor så de tycker det här är skitkul.

Garva åt eländet kan nog vara en bra ide.

Sagalady
sagalady
 
Beiträge: 394
Registriert: Sa Feb 17, 2007 4:48 am
Wohnort: Unfortunatly not in Toronto

Beitragvon Kenny Gus » Mo Nov 12, 2007 12:02 pm

Haha, ja, ibland får man ta det som det kommer...som fnasket sa!
Bild
Benutzeravatar
Kenny Gus
 
Beiträge: 635
Registriert: Mo Jun 23, 2003 7:25 pm
Wohnort: Sweden

Zurück zu Home of the Scandinavians

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 10 Gäste

Persönlicher Bereich

Wer ist online?

Insgesamt sind 10 Besucher online: 0 registrierte, 0 unsichtbare und 10 Gäste (basierend auf den aktiven Besuchern der letzten 5 Minuten)
Der Besucherrekord liegt bei 343 Besuchern, die am Do Mär 28, 2024 9:14 pm gleichzeitig online waren.

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 10 Gäste