Ha die! :-)

Ha die! :-)

Beitragvon Andy » Mo Nov 06, 2006 9:31 am

Ha die Saga-fans! :P

Ik ben maar geen Nederlander maar uit Duitsland een ik verzoek de nederlandse taal te leren.

Ik hoop dat ik ben welkom in het Nederlandse forum. ;)

Groetjes, Andy
StarinkWorld - The Official Ed Starink Website

Bild
Benutzeravatar
Andy
 
Beiträge: 652
Registriert: Fr Mär 22, 2002 2:00 am
Wohnort: Wiesbaden, Germany / Allemagne / Duitsland / Deutschland

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Mo Nov 06, 2006 3:41 pm

Hallo Andy, :)

Natruurlijk ben je welkom! :)
Wat spreek je goed Nederlands!

Wij gaan naar het concert van Saga in Essen. Verheug me erop.
Maandag eerst nog naar een concert van Fish ook in Essen dezelfde hal als Saga speelt.
De eerste keer dat ik Fish live zie. :)
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon Andy » Mo Nov 06, 2006 11:19 pm

Hi Trudes,

Hoe gaat ie?

Wij gaan naar de concert in Aschaffenburg en Boppard, maar niet naar Essen. :cry:

Groetjes, Andy
StarinkWorld - The Official Ed Starink Website

Bild
Benutzeravatar
Andy
 
Beiträge: 652
Registriert: Fr Mär 22, 2002 2:00 am
Wohnort: Wiesbaden, Germany / Allemagne / Duitsland / Deutschland

Beitragvon Ineke » Mo Nov 06, 2006 11:19 pm

Hallo Andy,

Welkom hier! En je schrijft inderdaad goed Nederlands.
Ik probeer zoveel mogelijk Duits te schrijven, maar het blijft moeilijk. Vooral de Duitse grammatica. Ik lees wel heel veel Duitse boeken over keizerin Elisabeth en over de familie Habsburg. En meestal vind ik Duitse boeken gemakkelijk om te lezen.

Wij gaan ook naar SAGA in Essen. Ik ben echt aan het aftellen (nog 19 dagen).

En Trudes,

Ik hoop dat je een fantastische avond hebt! Ik vond Fish op ROA erg leuk.
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon Andy » Di Nov 07, 2006 1:34 pm

Ha die,

Ineke hat geschrieben: Welkom hier! En je schrijft inderdaad goed Nederlands.


Dank je wel. ;)

Maar ik denk dat het differentiatie van de Nederlandse en Duitse grammatica is niet zo groot, of? Maar ik vind ook dat 't is gemakkelijker het Nederlands te lezen dan te horen of te spreken (voor mij). Ik heb een Nederlandse film - "De Zeemeerman". Zonder subtitles (ik ken niet het Nederlandse woord) en enkel in het Nederlands (niet Engels of zo)... :eg:

Groetjes, Andy
StarinkWorld - The Official Ed Starink Website

Bild
Benutzeravatar
Andy
 
Beiträge: 652
Registriert: Fr Mär 22, 2002 2:00 am
Wohnort: Wiesbaden, Germany / Allemagne / Duitsland / Deutschland

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Di Nov 07, 2006 8:22 pm

Andy het woord voor subtitle is ondertiteling.
Duits spreken en lezen kan ik wel maar schrijven lukt niet. :)

Welke setlist hopen jullie op met het komende concert?
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon Ineke » Mi Nov 08, 2006 12:20 am

Ik zou zo graag "Starting all over" zo graag een keer live horen. Of niet, ga ik misschien nog jankend af naar het toilet ook ..........
Verder Trust, It's your live en ach, gooi de hele boel er maar uit ........
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Mi Nov 08, 2006 3:14 pm

Starting All Over heeft een speciale betekenis voor je? Ik kan me herinneren dat je (in het forum van Michael las ik dit) een keer dit verzoek had gedaan aan Michael tijdens een concert. Ik hoop nog een keer The Learning Tree live te horen heb ik de 1e keer dat ik Saga zag gehoord, jee dit nummer deed erg veel met me. Ik heb het daarna nooit weer gehoord. :(
I"ll Never Be Like You maakt me ook altijd aan het huilen als ik de Cd Generation 13 draai.
Leuk eigenlijk dat muziek zoveel emoties kan vertalen vindt je niet?
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon Ineke » Mi Nov 08, 2006 11:55 pm

Ja, dat is inderdaad heel wonderlijk. En waarom bijvoorbeeld SAGA en niet die ene andere band? Waarom raakt bepaalde muziek me? Zijn vragen die me best wel bezig houden. Ik ben ook fan (wel op een andere manier, hoor) van een paar lokale bands, ze spelen vaak niet foutloos, techniek gaat nog wel iets mis mee. Zit ik me wel eens af te vragen: Waarom vind ik deze band zo leuk? Is het contact met het publiek, zie ik ze altijd als het mooi weer is? Smaakt het biertje hier lekker bij. Voel ik me thuis bij het overige publiek? Het is en blijft een raar fenomeen.
En die speciale betekenis kun je lezen op mijn site.

Groetjes Ineke

P.S. Nog 2 weken en 3 nachtjes slapen :rofl:
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon Andy » Do Nov 09, 2006 9:52 am

Hi Ineke,

Leuke site!

Wat denkt u over mijn site over de Nederlandse musicus Ed Starink (in het Engels)? Er is ook een oudere versie in het Nederlands (http://starink-world.net/index-d.html), Duits en Franse, maar ik besliste alleen de Engelse pagina bijgewerkt te houden.

Kent u Ed Starink?

Groetjes, Andy
StarinkWorld - The Official Ed Starink Website

Bild
Benutzeravatar
Andy
 
Beiträge: 652
Registriert: Fr Mär 22, 2002 2:00 am
Wohnort: Wiesbaden, Germany / Allemagne / Duitsland / Deutschland

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Do Nov 09, 2006 3:46 pm

Andy ik heb je site ook bekeken. erg mooi!

Waarom je van de ene band een fan word en van de andere niet, dat vind ik ook wel interessant. Wat mij bij het concert in Almelo zo opviel toen ik fan van Saga werd is dat alles ook zo klopte. De sfeer, de band, de nummers ik weet niet het voelde gewoon goed.
Maar ik ben er wel erg blij mee ook. Ik heb ook wel een tijdje gehad van jee wat kost dat een energie om fan te zijn maar dit was meer omdat ik toen met veel fans te maken had uit verschillende landen en dat is een heel gedoe geweest ook erg teleurgesteld geweest in sommige fans tenminse voor mij wel, want ik nam het fan zijn vrij serieus. Maar daar bemoei ik me nu niet veel meer mee.
Het gaat erom wat Saga muziek met mij doet en Saga zit nog steeds in mijn hart. :)
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon Andy » Do Nov 09, 2006 4:12 pm

Hi Trudes,

Eddy Oude Voshaar hat geschrieben: erg mooi!


Dank je wel voor het compliment. 8)

Ik ken SAGA erg lange, maar een echte fan ben ik sinds het 1999 album "Full Circle" en mijn eerste concert mede SAGA in Offenbach (1999).

Groetjes, Andy
StarinkWorld - The Official Ed Starink Website

Bild
Benutzeravatar
Andy
 
Beiträge: 652
Registriert: Fr Mär 22, 2002 2:00 am
Wohnort: Wiesbaden, Germany / Allemagne / Duitsland / Deutschland

Beitragvon Ineke » Sa Nov 11, 2006 11:18 pm

Hallo Andy,

Ik vind je site erg mooi. Ed Starink ken ik niet. Eigenlijk wel gek, want hij is al 25 jaar bezig met synthesizermuziek.. En synthesizermuziek vond ik lange tijd geweldig: Vangelis, Tomita, Tangerine Dream, Krafwerk, maar vooral Jean Michel Jarre. Ik was echt helemaal gek van Jean Michel Jarre. Bij de uitvaart van ons doodgeboren kindje hebben we zelfs drie nummers van Jean Michel Jarre gekozen.
Eigenlijk wel gek. Ik heb een klassieke periode gehad (helemaal gek van Bach), een country en westernperiode, een skaperiode, een punkperiode, een synthesizerperiode. Ik ben op dit moment veel muziek aan het luisteren, maar ik denk bij veel muziek: "Dat ik dit leuk vond?" Mijn muzieksmaak wisselt steeds. Het zal wel iets met leeftijd of groeifase te maken hebben.
Is Ed Starink trouwens een reden om Nederlands te leren? Ik vind dat je het erg goed doet. Soms moet ik lachen, omdat je Duitse dingen er tussendoor gooit. Dat doe ik waarschijnlijk ook als ik Duits schrijf met Nederlandse dingen.

Groetjes, Ineke
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon Ineke » Sa Nov 11, 2006 11:50 pm

Hallo Trudes,

Ja, zoals jij het beschrijft, kan fan zijn idd vermoeiend zijn. En ik weet niet wat jij precies verstaat onder serieus er mee bezig zijn, maar als ik op diverse forums kijk, dan denk ik wel eens wat doe ik hier eigenlijk. Zwak of nog erger negatief geouwehoer op niks af ..... Ik vind het best wel eens leuk om geintjes uit te halen. Het hoeft ook niet altijd over de band te gaan, maar als je stom wilt lullen (sorry voor dit woord, maar in het westen zijn wij waarschijnlijk iets directer en wellicht platvloerser), ga dan op msn of zo.
Als ik achter de computer zit en zo eens nadenk over fan zijn, kijk ik naar de gesigneerde poster (ROA) van SAGA. Daarnaast hangt een kastje met entreekaartjes van het afgelopen jaar, Trustbierviltjes, ROA-armbandje. En boven op het kastje ook een Trustbierviltje en een bierbeker van ROA. Gewoon boven de computer, gewoon in onze huiskamer. En dan denk ik wel eens: een fan is eigenlijk ook wel een beetje gek. Ik heb een soort heimweegevoel na een concert van SAGA. Dit heb ik trouwens ook bij Rapalje, waar ik ook fan van ben. Maar ik probeer rationeel te blijven, zoiets van: "He, Ineke, doe niet zo gek!" Maar dat gevoel blijft. Net als dat idiote intense voorpretgevoel voor het komende concert. De kaarten van dat concert staan trouwens ook boven op dat kastje. Wat trouwens heel erg leuk is, is dat het hele gezin (inclusief puber van 15) zich er zo op verheugd. Elke morgen, voordat wij naar school gaan (ieder naar zijn eigen school) roept er hier iemand: nog ... nachtjes slapen".
Gaan jullie trouwens weer naar huis na het concert? Wij hebben een hotel op ongeveer 10 minuten loopafstand in Essen. Er zit zelfs een zwembad in en dat is voor de kids ook helemaal geweldig.

Nog een fijne zondag!
Ineke
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon Andy » So Nov 12, 2006 9:29 am

Hi Ineke,

Het is erg droevig om te lezen dat je kindje was een doodgeboorte. Maar ik denk dat het muziek van Jean-Michel Jarre was adequaat voor de uitvaart. (I hope that I expressed myself adequately here in Dutch...)

Ineke hat geschrieben: Ik vind je site erg mooi.


Dank je wel. ;)

Ed is in het muziek business sinds de 70s jaren en hij maakte synthesizermuziek sinds 1975 of zo.

Ineke hat geschrieben: Is Ed Starink trouwens een reden om Nederlands te leren?


Nee, ik denk niet dat hij een reden is het Nederlands te leren (maar eigenlijk doch ;) ), wijl hij en zijn vrouw spreken een mooie Duits. Maar ik ben ook de boekhouder voor het Nederlandse gebied op mijn werk (do you say "werk" for the place where you work or "arbeid"?). Maar het officiele taal is Engels en niet Nederlands of Duits.

Ineke hat geschrieben: Ik vind dat je het erg goed doet.


Bedankt... ;)

Groetjes, Andy
StarinkWorld - The Official Ed Starink Website

Bild
Benutzeravatar
Andy
 
Beiträge: 652
Registriert: Fr Mär 22, 2002 2:00 am
Wohnort: Wiesbaden, Germany / Allemagne / Duitsland / Deutschland
Nächste

Zurück zu SAGA Nederlands

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 6 Gäste

Persönlicher Bereich

Wer ist online?

Insgesamt sind 6 Besucher online: 0 registrierte, 0 unsichtbare und 6 Gäste (basierend auf den aktiven Besuchern der letzten 5 Minuten)
Der Besucherrekord liegt bei 281 Besuchern, die am So Jul 15, 2007 10:16 pm gleichzeitig online waren.

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 6 Gäste