Jim Gilmour

Jim Gilmour

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Fr Jan 19, 2007 7:50 pm

Op Jim's site staat nu ook veel nieuws. Ik vind het erg leuk te lezen dat Jim zoveel plannen heeft om muziek te maken. Ik vind Jim een geweldig muzikant en vooral zijn piano stukken vind ik erg mooi. In het Blog zei hij dat op zijn nieuwe CD ook pianostukken zullen komen. :)

http://www.jimgilmour.net/sections/home/?t_id=0p0
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

jim gilmour en Michael

Beitragvon fransbouman » Sa Jan 20, 2007 4:28 am

Ja zo is dat,

Jim Gilmour is natuurlijk een geweldige componist. Mijn laatste mail zegt ook, dat Ian en Jim Gilmour voor mij geluidsbepalend zijn geweest voor Saga. En natuurlijk is Michael belangrijk als performer ,geluid,podium beest. Maar vwergis je niet. Met een goede zanger,performer zullen Jim Gilmour en Ian nog steeds bepalend zijn voor het geluid van Saga.
Stoot ik nu veel mensen voor het hoofd?

groet van Frans
fransbouman
 
Beiträge: 49
Registriert: So Jan 07, 2007 8:15 pm
Wohnort: Amersfoort

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Sa Jan 20, 2007 12:35 pm

Nee , ik vind ook dat er nu veel te snel wordt geroepen dat Saga ten einde is omdat Michael stopt. Ik vind ook dat Saga een hele unieke sound heeft en daarom ben ik ook fan.
Natuurlijk zal ik Michael missen als zanger, hij is een erg goede performer en heeft een hele mooie stem. Maar voor mij bestaat Saga toch uit hun unieke sound en ik hoop dat ze dit nog lang zullen laten horen!
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Sa Jan 20, 2007 1:48 pm

Oh en dat was ik nog vergeten maar de speciale sound die kenmerkend voor Saga is, is natuurlijk ook het specifieke hi-hat geluid van Steve. Zoals bij het intro van Don't Be Late, dat hoor je vaak terug en vind ik typisch Saga. :)
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon Kingsnake » Mi Mai 23, 2007 12:14 pm

Ik heb die nieuwe cd van Jim Gilmour - gelukkig noemt hij zichzelf weer gewoon Jim Gilmour - en hij bevalt me zeer.

Al zijn de drums van Roger Banks (?!) weer heel erg 'all over the place'.
De zangpartijen en met name de duetten met Corrina Tofani (?!) zijn om te smullen.

Minpuntje is het grillige en in mijn oren chaotische "Carden Isle (piano improv)".

Leuk vind ik ook de grappige titels van de instrumentale nummers, zoals "Canoe do it?" en "Algonquin".

Verder is het de meest Heavy Metal klinkende plaat uit de familie Saga tot nog toe.
Niet de hardste, die is van Ian Crichton (Ghettos By Desgin).
Benutzeravatar
Kingsnake
 
Beiträge: 15
Registriert: Do Dez 21, 2006 12:59 pm
Wohnort: The Hague, Holland

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Mi Mai 23, 2007 10:53 pm

Ja ik vind dit ook een goed album van Jim.
Ik vind de piano muziek van Garden Isle erg mooi wel. Maar ik houd van piano muziek alhoewel Jim ook bijna verontschuldigend in zijn blogg op zijn website zei van dat dit alleen maar een improvisatie was, toen ik aangaf dat ik dit een mooi stuk vond en dat ik hoopte dat hij meer piano stukken zou gaan schrijven.
Ik weet niet wat er straks met Saga gaat gebeuren maar ik denk dat Jim het solo heel goed zal gaan doen.
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Zurück zu SAGA Nederlands

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 5 Gäste

Persönlicher Bereich

Wer ist online?

Insgesamt sind 5 Besucher online: 0 registrierte, 0 unsichtbare und 5 Gäste (basierend auf den aktiven Besuchern der letzten 5 Minuten)
Der Besucherrekord liegt bei 281 Besuchern, die am So Jul 15, 2007 10:16 pm gleichzeitig online waren.

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 5 Gäste