Heerhugowaard

Heerhugowaard

Beitragvon Ineke » Fr Nov 02, 2007 2:53 am

Ik kan nog niet slapen, het zal de adrenaline wel zijn, dus ben ik maar achter de computer gekropen. En om allemaal in hetzelfde topic te belanden, ga ik eerst even rondkijken op het forum of er elders al postings staan. Tot ..............
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon Ineke » Fr Nov 02, 2007 3:14 am

@ iedereen hier,

Scratching the surface gonst op dit moment door mijn hoofd gemengd met andere flarden muziek en weer andere beelden. Mijn hoofd is bezig met verwerken. Nog dagen zal ik nagenieten en inmiddels weet ik uit ervaring dat de beelden vooral 's nachts als een film gaan terug komen. Lang niet alles was perfect, soms zelfs verre van perfect, maar al met al een indrukwekkende avond. Een uitgebreide review komt eraan, natuurlijk voorzien van foto's (hier of via een verwijzing naar mijn site of mijn myspace). En schrijf zelf ook even iets over de gig in Heerhugowaard.

Ik zal maar niet zeggen welterusten, want volgens mij rust iedereen al. Wel groetjes,

Ineke
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon Tuurke » Fr Nov 02, 2007 12:11 pm

Ging zelf pas om 2.30 naar bedje toe. Slecht geslapen, inderdaad allerlei flitsen door het hoofd. Vanmorgen nog steeds met tuitende oren wakker. Lag niet aan SAGA maar aan The Urge. Over het concert zelf gemengde gevoelens, natuurlijk helemaal geweldig er na zoveel jaren weer bij te zijn en helemaal uit je fontanel te gaan maar toch ...... Technisch klopte er een aantal zaken in mijn optiek niet. Kan natuurlijk zijn door de eerste rij maar pas bij Humble Stance kwam het toetsenwerk van Jim G. een beetje door. En ik miste echt de karakteristieke moog drums. Volgens mij twee sleutelelementen die belangrijk zijn voor het geluid van SAGA.

Blijft staan dat het een geweldig concert was waar ik nog lang van zal genieten.

Overigens kreeg ik het kaartje van de fotograaf van de Waerdse Tempel, hij zou foto's op zijn website plaatsen http://www.willemklopper.nl.

Heel erg leuk een aantal mensen van het forum te ontmoeten.

Een ieder die naar Zoetermeer gaat ongelofelijk veel plezier gewenst. Als er iemand is die een kaartje over heeft ........ laat het weten, ik ga zo weer.
Tuurke
 
Beiträge: 17
Registriert: Do Jun 28, 2007 5:06 pm
Wohnort: Rozenburg Z-H

Beitragvon Ineke » Fr Nov 02, 2007 4:54 pm

Hallo Arthur,

Ik ben het bijna helemaal met je eens. Helemaal vooraan kon je de zang amper horen. Aan het einde van het concert (laatste twee nummers + toegift) stond ik links voor het podium en toen hoorde ik eigenlijk alleen Ian maar spelen én nog knalhard ook. Doordat ik hem zo geisoleerd hoorde en zag spelen, was ik nog meer onder de indruk van zijn spel dan ooit te voren. Tjee, wat was dat keigaaf!
Chris viel zeker niet tegen, maar ik vind het jammer dat Brian er niet was. En waarom dat nou precies is? Ik denk dat het te maken heeft met mijn emotionele beleving van zijn drumspel. Hij is wel de persoon die mij, nu bijna een jaar geleden, achter een drumstel kreeg en mijn leven hiermee een nieuwe dimensie gaf. Zijn kit vond ik trouwens bijzonder indrukwekkend: wat een enorme hoeveelheid "toeters en bellen" zaten daar aan. Toch weer hele nieuwe dingen gezien en gehoord.
Ik heb op verschillende plaatsen in de zaal gestaan en gezeten, maar het verschil in weergave van het geluid was eigenlijk stuitend. Eigenlijk alleen achter het mengpaneel kon je de band als geheel ervaren. En, ik vind dit zeer triest en niet erg professioneel. Het lijkt haast wel een SAGA-eigenschap, de slechte sound-engineering. Ik heb er al vaker wat over geschreven en ook ooit iets gezegd in de trant van : "Saga zou zelf eens in de zaal moeten gaan staan." Ik snap ook niet hoe dit zo vaak niet goed is. Slechts één keer van de laatste zes concerten in twee jaar tijd, vond ik de geluidsweergave goed. Wel te hard, maar gewoon goed gemixed!

Overigens voor mij, voor ons, en zelfs voor onze kids, opvallend: het enorme enthousiasme waarmee de jongens speelden / performden. Ik heb ze niet eerder zo enthousiast, energiek en sprankelend gezien en ervaren. En dat had echt zijn weerslag op het publiek, van vlak voor het podium tot helemaal achter in de zaal.

Ik vond zowel bij The Urge als bij SAGA het geluidsniveau weer overdonderend hard, maar dat niveau lijkt eerder regel dan uitzondering te zijn. Ik ga behoorlijk vaak na evenemenenten en concerten en het is soms gewoon niet leuk meer. Ik heb een paar redelijk goede oordoppen, maar voor mijn komende verjaardag én de kerst heb ik een stel otoplasten gevraagd. Ik wil, als ik straks met mijn lange witte haren in een knoetje, met nog meer en vooral verdiepte rimpels, zittend in mijn schommelstoel graag ook nog eens CD-tje van SAGA kunnen beluisteren.

Ik vond The Urge trouwens erg leuk en ik heb er ook echt van genoten. Ik houd sowieso van het genre. Ik vond ze enthousiast, humoristisch en goede publieksspelers. En, maar dat wist ik pas na het concert: het zijn ook sympatieke jongens.

Ik vond het ook erg leuk om een aantal mensen van het forum en andere bekenden te ontmoeten en ik vind het heel erg jammer dat ik nu nog niet weet wie Frans is. Ik heb ook voor het eerst van mijn SAGAforumleven met Susi gesproken: kort, gehaast maar ook erg leuk.

En inderdaad: het was een geweldig concert en ook ik zal nog lang nagenieten.

Nog bedankt de link naar de fotograaf van de Waerdse Tempel. Ik ga zo even kijken of er al wat op staat.

Ik ga zo even een deel van dit bericht hier kopiëren naar het andere forum en er zal binnenkort ook wel iets op mijn myspace en/of op mijn site staan. Maar dat meld ik hier dan wel even.

En ook van mij: iedereen die naar Zoetermeer gaat: veel plezier én iedereen die naar Helmond gaat: tot dan!

Groetjes,

:4:
Ineke
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon fransbouman » Sa Nov 03, 2007 3:59 am

Hallo Ineke,

Ik was in Heerhugowaard en zocht mensen op de site, zie ook mijn oproep. Helaas vond ik niemand maar het concert was geweldig.Ik wil ook naar Helmond.
Ik dacht nog aan jou en je partner, maar hoe zien jullie eruit? Ik sprak mensen aan.

Wie gaat naar helomond?/

groet van Frans
fransbouman
 
Beiträge: 49
Registriert: So Jan 07, 2007 8:15 pm
Wohnort: Amersfoort

Beitragvon Tuurke » Sa Nov 03, 2007 11:06 am

@Frans,

Zie nieuw topic: Helmond
Tuurke
 
Beiträge: 17
Registriert: Do Jun 28, 2007 5:06 pm
Wohnort: Rozenburg Z-H

Beitragvon Tuurke » Sa Nov 03, 2007 3:04 pm

De foto's van Willem Klopper staan op zijn site. Vind ze wel heel erg mooi.
zie http://www.willemklopper.nl/fotos/concerten/saga/Saga/
Tuurke
 
Beiträge: 17
Registriert: Do Jun 28, 2007 5:06 pm
Wohnort: Rozenburg Z-H

Beitragvon Willem Klopper » So Nov 04, 2007 4:37 pm

Hoi allemaal

Bild
Meer foto's op http://www.willemklopper.nl
Bij de afdeling concerten
Groet,
Willem
Willem Klopper
 
Beiträge: 1
Registriert: Sa Nov 03, 2007 10:15 am
Wohnort: Zaanstad

Heerhugowaard en 10000 days

Beitragvon fransbouman » So Nov 04, 2007 5:11 pm

Hallo Ineke, Tuurke en anderen.
Helaas heb ik geen foto van Tuurke gevonden, of van Ineke, beschrijf jezelf eens. Als je mensen herrinnerd van het concert: Ik liep in een pak tegen "donker" oranjekleur aan en stond regelmatig in het midden net voor de mengtafel. Voor wie mij niet kent word ik beschreven als Obuma! ( Michiel Romeyn)
In Heerhugowaard heb ik genoten van het concert. Geluid inderdaad wisselend van kwaliteit. Dat is voor zo'n band inderdaad niet te geloven. Ze stampten wel lekker door met "new oldies"en new ones"van 10.000 days.
The urge was ook erg stevig en aardige jongens van newcastle. Ik heb de cd gekocht en die is zeker de moeite waard. Allemaal korte 4 minuten stevige rocksongs.
De cd van Saga heb ik gekocht in Amersfoort, woon ik, ik hoopte dat die donderdag bij het concert lag, maar nee. Ik denk echt een gemiste kans voor Saga om al veel te verkopen.
10.000 days is uistekend, mijn voorkeuren zijn nu: Lifeline, Sideways, 10.000 days en It never ends.
Ik ga naar Helmond, wie volgt met een roos in het revers?
Weet iemadn al iets van een nieuwe zanger.

tot aan de mail of in helmond

Frans

frans@boumankracht.nl
fransbouman
 
Beiträge: 49
Registriert: So Jan 07, 2007 8:15 pm
Wohnort: Amersfoort

Beitragvon Tuurke » So Nov 04, 2007 5:50 pm

@frans

http://forum.saga-germany.de/viewtopic.php?t=4748&start=15

Daar vind je wel een plaatje van me. En anders bij de fotos van Willem Klopper. Frontrow man met baard=Jan. Naast Jan sta ik (pal voor Michael). Naast me staat een dame met donker haar. Geen flauw idee wie dit is. Ineke staat niet op deze foto's maar als je haar beschrijving volgt op bovenstaande link kan het volgens mij niet missen.

Arthur
Tuurke
 
Beiträge: 17
Registriert: Do Jun 28, 2007 5:06 pm
Wohnort: Rozenburg Z-H

Beitragvon Ineke » Mi Nov 07, 2007 12:39 am

Dit is even heel erg raar ...... normaal krijg ik mail als ik ergens op een topic heb gepost. Nu dus niet! Dus ik lees dit alles nu pas.

@ Frans,

Ik was ook in de veronderstelling dat ik het album hier zou kunnen kopen. Ik heb 'm nog niet (huil, snif, jank, traan), maar 't zou morgen wel eens kunnen komen.
En ik ben echt overal in de zaal geweest, maar niet net voor de mengtafel, maar dan had ik je waarschijnlijk nog niet herkend.

Ik volg je wel naar Helmond, maar zeker niet met een roos in mijn revers. Waarschijnlijk loop ik daar gewoon weer in mijn spijkerbroek met SAGA-hoodie. Maar ik weet zeker, tenzij ik ziek, zwak of misselijk of nog erger ben, dat je in of na Helmond weet hoe ik eruit zie.

@ Willem,

Leuk dat je hier ook bent. Ik heb net iets in jouw gastenboek geschreven.
Buiten alle mensen die je hier tegen bent gekomen, was ik er dus ook met echtvriend en kids (alle drie ergens piepklein op jouw foto's) . Er was ook een collega van mij (Paus Joannes: hij vast, ik invalster) aanwezig en zijn zoon en mijn dochter kennen elkaar via Bowling For Soup (punkppop met humoristisch tintje en erg leuk) concerten . De wereld is soms wel heel erg klein.

@ Iedereen,

Echt even kijken naar de foto's van Willem, hoor. Jan en Tuurke zijn prachtig vereeuwigd. En, mijn beschrijving gaat voor Helmond niet op, want ik ga lekker bijna alleen ........
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Heerhugowaard

Beitragvon fransbouman » Mi Nov 07, 2007 9:34 pm

Ha Ineke,

Ik ga opletten in helmond. Ik kreeg vandaag mijn kaart binnen van Plato.De cd is dus goed en goed geproduceerd vooral. Als ik de nummers hoor dan hoor ik echt dat het hart muzikaal toch ook Jim Ian en Jim is. Natuurlijk is ook een stem sterk bepalend. Als ik Na Steve de andere drummers hoor, ieder mens is dus niet onvervangbaar. Ik geloof dat met een nieuwe zanger die zichzelf kan zijn, life kan performen, symfonische rock kan zingen Saga zichzelf met een eigen sound blijvend weer kan vernieuwen zonder de wortels te verliezen.

ik spreek/lees je wel weer

Frans
fransbouman
 
Beiträge: 49
Registriert: So Jan 07, 2007 8:15 pm
Wohnort: Amersfoort

Beitragvon Ineke » Mi Nov 07, 2007 11:48 pm

Hoi Frans,

Ik ben zelf nogal gek van Brian's drumstijl. Zijn drumstijl zette mij aan om zelf ook maar te gaan drummen. Zijn speelsheid en zijn passie vind ik geweldig. Steve vind ik zelf heel strak drummen; heel perfectionistisch. Ja, en Chris vind ik ook een geweldige drummer: ik zo zijn stijl gedurfd willen noemen. Ze zijn, en dat vind ik echt, alledrie echt Saga-drummers.

En, om alle misverstanden uit de wereld te helpen. De allerbeste drummer van de hele wereld is ANIMAL. Dat ben je (en ieder ander die dit leest) toch wel met mij eens? Zo wildwoest, gepassioneerd, aggresief, achterlijk en knuffelig, dat kan toch niemand weerstaan?

En, ik heb hetzelfde gevoel, dezelfde gedachten over een nieuwe zanger. En ik vind dat veranderen en vernieuwen ook iets heel logisch. Als ik toch kijk naar bands als Slade, The Sweet en Uriah Heep. Ze zijn er nog steeds en ik vind ze, al zijn ze veranderd van samenstelling en met andere zangers, nog steeds keigaaf en wellicht beter, rijper geworden.

En, 10 000 Days is vandaag gearriveerd :D samen met twee albums van Casual Silence. En ik wacht nooit meer tot een concert!

Groetjes,
Ineke
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

van heerhugowaard naar helmond

Beitragvon fransbouman » Do Nov 08, 2007 12:19 am

Hoi Ineke,
Jij bent echt een rocker dus, als je slade en uriah heep nog kent, met de veel te vroeg overleden David Byron.
Wat was dan je eerste kennismaking met Saga? Voor mij was dat einde jaren zeventig. Toen had je op de radio3 een avondprogramma van ik dacht Wim van Puten die live en - studio lp's draaide van veel diversiteit, geen pop dus. Zo leerde ik o.a. kennen: Saga, IQ, Anyone's daughter, Caravan, Steve Hacket, Renaissance en nog veel meer.
Uriah Heep was evident vanuit mijn begin jaren 60/70 met Black Sabbath, Deep Purple, Grand Funk Railroad, later Rainbow, Dio e.v.
Iets heel anders is het huidige nederlandse Moke, ook klasse dus, on-nederlands goed eigenlijk. En Nightwish past in je favorieten?

Maar goed ,Saga must go on met een nieuwe zanger, benieuwd of dat ook gebeurt. Heb jij daar al rumors over gehoord?

Groet van Frans
fransbouman
 
Beiträge: 49
Registriert: So Jan 07, 2007 8:15 pm
Wohnort: Amersfoort

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Do Nov 08, 2007 12:28 am

Ik vind dat de songs 10.000 days en Lifeline, live ontzettend goed klinken.
10.000 days geeft iedere keer weer kippenvel.
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands
Nächste

Zurück zu SAGA Nederlands

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast

Persönlicher Bereich

Wer ist online?

Insgesamt ist 1 Besucher online: 0 registrierte, 0 unsichtbare und 1 Gast (basierend auf den aktiven Besuchern der letzten 5 Minuten)
Der Besucherrekord liegt bei 281 Besuchern, die am So Jul 15, 2007 10:16 pm gleichzeitig online waren.

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast