nieuwe zanger Rob Moratti op MySpace

nieuwe zanger Rob Moratti op MySpace

Beitragvon SergeMannee » Fr Okt 03, 2008 3:50 pm

Hallo allen,
ik zal me even voorstellen...
Ik ben serge mannee en ben ook een zeer grote fan van Saga,
ik zag ze voor het eerst met de Heads or Tales tour in de Jaap Edenhal ,
ik geloof dat het '86 was...met chris rea nog in het voorprogramma...een jaar
later de Behaviour tour gezien in dezelfde hal pffff jeetje ik was toen 14 jaar oud.
daarna de Beginners Guide,Security of Illusion tour in het congresgebouw in denhaag en nog velen volgden...
anyway...ik heb de nieuwe zanger gevonden op MySpace...dus watch and wheep
of niet :-)
persoonlijk vindt ik het heel erg jammer dat michael er mee gestopt is en voor
mij is de room er wel af ...soms moet je als band genoegen nemen met wat er is bereikt,
als ik nu kijk naar Fish of Phil Collins wordt ik daar ook niet echt vrolijk van... maar goed genoeg ge chit/chat hier een link wat voor mij een soort Chipmunk is...time will tell,i hope

http://www.myspace.com/finalfrontiermusic
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon SergeMannee » Fr Okt 03, 2008 6:25 pm

oops...oud nieuws

de link is al gemeld :oops:
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Fr Okt 03, 2008 6:46 pm

Hallo Serge,

Saga heeft ook al een optreden met de nieuwe zanger gehad en het klikte heel erg goed.

Ik ben zeer benieuwd als ik volgend jaar na de concerten ga.
dat
Ik houd van de muziek van Saga en Journey heb ik op een DVD gezien en ging ook heel goed met de nieuwe zanger, dus give it a try. :)
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon SergeMannee » Fr Okt 03, 2008 7:07 pm

Hoi Eddy,
ik zal het zeker een kans geven...als het maar geen "Dream Theather" verhaal word :D
het nostalgische gehalte is ook van belang hoor...ik zal ze zeker blijven volgen ,
maar het doet wel heel veel pijn....en je moet het met andere ogen bekijken,dt weet ik maar voor mij zal het moeilijk worden en had liever gezien dat ze waren gestopt en denk dat het voor de andere bandleden ook een geldkwestie is dat ze niet stoppen.
Dat is namelijk wel het geval met Marillion...ze poepen elk jaar of om de twee jaar een cd uit en toeren zich suf om geld in het laatje te brengen en vind dat persoonlijk erg zonde en gaat van de kwaliteit van de muziek af...

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening en ik wil niemand kwetsen hiermee en heb het beste voor met Saga!!
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon Ineke » Fr Okt 03, 2008 8:34 pm

Hoi Serge,

Welkom hier! Erg leuk weer iemand uit ons kikkerlandje erbij.
Ik was toen ook op dat concert in de Jaap Eden Hal. Erg indrukwekkend. Of het 1986 was, weet ik nu even niet. Maar wel dat het op 29 oktober (staat op het kaartje :D ). Het jaar staat wel in mijn plakboek, maar dat heb ik even niet bij de hand. Het was mijn 2e grote concert ooit. Het 1e concert was hele andere koek, maar ook zeer indrukwekkend: John Denver in Ahoy.
De muziek van Saga heeft eigenlijk altijd een rol in mijn/ons leven gespeeld. Ik zag Saga trouwens pas voor de 2e keer in 2005 en daarna volgden meer concerten.
Hoe het nu verder gaat en of Saga het voor mij nog wel is, is afwachten. Vooralsnog ben ik van wat ik gehoord heb, niet gek van de stem van Rob.
En ik zal wel ergens in mijn jeugd zijn blijven steken :D , want ik heb tot nu toe nog altijd genoten van Saga. En van Fish heb ik een paar jaar geleden ook enorm genoten. En ik geniet ook nog altijd enorm van Uriah Heep, Wishbone Ash en Cuby + Blizzards.

Groetjes,
Ineke
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon SergeMannee » Sa Okt 04, 2008 11:55 am

Hoi Ineke,
Thanks for having me :-)
Geweldig joh dat je daar ook bij was...maar was je bij de "heads or tales" tour of de "behaviour" tour in de Edenhal?
Ze waren zowiezo allebei te gek hoor en heeft toen ook een zeer diepe indruk gemaakt op mij als kleine jongen...
ze hadden ook een overweldigende lichtshow toen,helemaal met "the flyer" met die grote adelaar die op je af kwam...ja de jongens waren wel ver vooruit qua techniek toen de tijd en hadden een behoorlijke duit over voor een goede show.

Even wat anders...het ligt gewoon aan mij hoor over die klaagzang over Fish enzo,
ik vindt gewoon als je een concert geeft dat je het wel zo dicht mogelijk als op den plaat moet brengen,dat wil zeggen, de gitaarsolo's moeten wel zo dicht mogelijk dan het orgineel zijn, want een song gaat toch vaak naar een klimax toe wat uitbarst in een gitaar solo en als je dan één of andere solo hoort die kant nog wal slaat ben ik gewoon flink teleur gesteld,maar sommige mensen houden daar wel van ,maar bands als Saga (oud) Marillion (oud) Genesis etc luisterd toch ook flink nauw.
Ik ben ondertussen 3x naar Steely Dan geweest maar dat is toch ook behoorlijk gestructureerd, maar slaat ook kant noch wal als je Becker in elk nummer een vliegende solo hoort pingelen die uit zn tenen komt met een groot vraagteken boven zijn hoofd...nee dan krab ik nog een keer achter mn oor en denk...dit is ook de laatste keer dat ik hun een kans geef. Ian is ook niet solo vast en vindt dat behoorlijk jammer dat was vroeger wel anders maar ik begrijp wel dat je niet jaar in jaar uit hetzelfde riedeltje wil spelen,maar mensen verwachtten dat wel...
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon SergeMannee » Sa Okt 04, 2008 12:22 pm

wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat je vroeger zo een nummer bij een cd kon plaatsen als in,hee dat nummer staat op die lp...nou tegenwoordig heb ik dat niet meer zo hoor ,
ze maken cd's aan de lopendeband...wat Fish aangaat ,zeg nou zelf..heb je die laatste twee cd's orgineel? en vindt je het de moeite waard om ze orgineel te hebben?
want daar gaat het natuurlijk wel om...zo'n Fish heeft het echt nodig van de cd verkoop en van zn merchandise maar verdient niets aan zijn concerten zelf,dat kost hem alleen geld.
Nu gaat ik bij mezelf te rade en bedenk ..tjee ik heb scattering crows orgineel en wel 4x gedraaid hummm en ben tot de conclusie gekomen dat ik het maar laat rusten en bij bands laat als Porcupine Tree,Pallas,Pendragon,Spocks ,Riverside en Saga als "good old times sake" blijf bezoeken en mischien ben ik toch ook in het verleden blijven hangen :oops:
Kortom ,ik ben een man van elle lange passage's en chapters :D
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Sa Okt 04, 2008 1:09 pm

Ja, het belangrijkste is vind ik dat je geniet van muziek en of het nu muziek is die uit het verleden blijft hangen maakt niet. het is alleen zo van Saga ben ik fan en Fish is gewoon een man die ik qua performing in mijn hart gesloten heb dus daar kan ik dan heel erg van genieten ook al is een concert soms wat minder.
De Cd's die ik vaak beluister van Fish op Cd zijn Raingod with Zippo's en Sunset on Empire.

Saga is live altijd een geweldige live band geweest en omdat ik van live optredens houd is het dan ook niet gek dat ik net juist van Saga echt fan ben. :)

Don't Be Late is van alle live optredens die ik van vele bands heb gezien het beste wat ik ooit live gehoord heb!

Het laatste concert wat ik gezien heb was van Rush in Oberhausen, geweldig!!!
Van deze tour is een DVD gemaakt met de opnames van het concert in Rotterdam en die komt 28 november uit, verheug ik me enorm op! En zelfs van deze concerten heb ik recensies gelezen terwijl het live geweldig was met lichtshow en zo dat het niet altijd zuiver gespeeld is geweest op alle conceren. Maar dat is de charme van een live concert. :)

Maar je hebt gelijk ik hoor van meer mensen in mijn omgeving dat Saga wat slordiger is gaan spelen, alleen ik hoor dit dan nooit zo, ik geniet alleen maar. :)

Groet,
Trudes
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon SergeMannee » Sa Okt 04, 2008 3:38 pm

Hoi Eddy,
Muziek is ook om van te genieten,jong of oud, maakt ook niet uit...maar vanuit mijn oogpunt vind ik dat sommige artiesten echt over de top gaan.
Om maar weer eens terug te komen op Fish (ja daar ga ik weer) neem nu zn laatste live dvd die met heel misplaced erop...ga nu eens zitten met een wijntje ,kaarsjes aan en zet de orginele cd eens op....en zet daarna nu eens de onlangs verschenen live dvd op...en??
sorry hoor,maar daar word ik echt niet vrolijk van hoor..jeetje pfffff wat een ellende...en zeg
sommige dingen moet je laten rusten,mits!!! je het orgineel kan overtreffen.
Goed gaan we naar Rush....en zet die twee nu eens naast elkaar....en?
Je begrijpt hem....is natuurlijk totaal geen overeenkomst maar dat van Rush na een stilte van zo'n pak hem beet 20 jaar nog net zo exact al dan niet beter live en op cd dan de boomstam ooit zou kunnen dromen.
Dit is geen kritiek op onze Onkol Fish hoor want hij heeft ook een plekkie in mijn hart,ik zie hem nog staan in Ahoy met de Clutching tour ,Dalbello in het voorprogamma...mmmmm
"the good old days".
En Saga is ook weer erg vernieuwend bezig op 10.000 days...dat instrumentale hé...heerlijk!! ;)
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon Ineke » So Okt 05, 2008 11:24 am

Hoi Serge,

Het was de "head or tales" tour én het was in 1983. Heb ik even nagekeken op de saga-pagina's van mijn oude site (komt overigens wel weer online, maar dan op een eigen server: heb geduld en Trudes: hier kijk je zeker wel helemaal van op :lol: )
Maar je hebt wel gelijk met dat maar steeds weer teruggrijpen naar het oude, louter en alleen om het geld. En, ik denk dat daar bij Saga ook zeker sprake van is. Maar ik weet ook dat optreden, in de spotlights staan enorm verslavend is. Zo verslavend dat geld ook bijzaak kan zijn.
En tuurlijk verwachten mensen oude riedeltjes. Ik ook! Mark Foggo had in de jaren 80 een hit met "new shoes". Ik heb 'm de laatste jaren weer een paar keer gezien, maar heel terleurstellend geen "new shoes". De Japanners hadden dat heel handig aangepakt. Bij zijn Japanse tour was "new shoes" spelen een contractuele verplichting.
Ik vond Fish live op ROA helemaal te gek: echt een great performer. Wij waren daar toevallig omdat Saga daar ook was ;) en toevallig ook nog wat andere hele leuke bands. Verder heb ik niet veel met Fish.
En ik geniet echt van al die bands uit het verleden. Ook zo leuk om dan lekker met alle leeftijdsgenootjes samen te genieten. Maar ik kan ook mega genieten van nieuwe bandjes met gepassioneerde, enthousiaste jonge mensen...................

Groet,
Ineke
Ineke
 
Beiträge: 277
Registriert: Di Okt 03, 2006 11:24 pm

Beitragvon SergeMannee » Mo Okt 06, 2008 9:21 am

Hoi Ineke,
Goed dat je het even hebt nagekeken,ik wist het namelijk ook niet meer en op het rood/witte entreekaartje staat inderdaad geen jaartal van de "heads or tales tour".

wel heb ik nog een shirt van de behaviour tour,helaas toen de tijd buiten gekocht van zo'n
posterverkoper die je toen de tijd nog had.


[Bild
Bild

maar voor de rest ,
qua nieuwe bands vindt ik alles wat Steve Wilson uitbrengt helemaal geweldig,
dat is echt een ras artiest,zo vindt je ze niet meer tegenwoordig :evil:
Sunsets on Empire van Fish is trouwens gearangeerd en geproduceerd door dezen
weledele heer.


Mark Foggo is mij helemaal ontschoten,ik zal het eens opzoeken,maybe it brings back memories...

"Fish On"

[/img]
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Mo Okt 06, 2008 9:06 pm

hee Inekek, inderdaad erg leuk dat je weer iets gaat doen met een Saga site. :)

En Serge, wat een leuk T-Shirt volgens mij ben jij ook een flinke fan van Saga. :)
Ik ken Saga ook al heel lang van elpees toentertijd nog maar ik ben pas fan sinds 1997! :)
Toen heb ik Saga voor het eerst gezien in Sub Rosa in Almelo. Een kleine zaal en we konden niet geloven dat Saga daar zou optreden maar wat voor een optreden daar!! Geweldig!!! en het was toen dat ik fan ben geworden. nooit eerder bij een band behoefte gehad om fan te worden en bij Saga gelijk de eerste keer dat ik ze live zag! :)


Steve Wilson? Ik ken hem zo niet van naam maar ik ga eens op zoek naar muziek van hem. :)
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon SergeMannee » Di Okt 07, 2008 9:20 am

Hoi Eddy,

Dat tshirt is wel gehavend hoor,toen de tijd te vaak gewassen en dan moeten de mouwtjes
eraf hé...was hip toen de tijd :evil:
Ik dacht al dat je een newschool fan was Eddy..maar dat geeft helemaal niets hoor,ik ben blij dat je ermee bezig bent ,ook hier op het forum.
In mijn verleden heb ik ook kenissen meegenomen naar concerten van Saga en zijn ook fan geworden mede dankzij Saga zo fanatiek is op het podium en het publiek zo weten mee te slepen.
Alleen doet het zeer dat ze inderdaad in dat soort kleine zaaltjes moeten optreden en zo hun centjes bij elkaar moeten sprokkelen. Ze hebben op zulke grote podia gestaan in de jaren tachtig en waren "top of de bill" toen.
Na de lp Behaviour was het voor mij gedaan met Saga maar ben ze natuurlijk altijd blijven volgen,ik persoonlijk vind dat ze na Behaviour mindere muziek zijn gaan maken,
maar dat is persoonlijk hé ,wel hebben ze altijd een eigen geluid gehad!

ps,
ik kan weinig over Foggo vinden wat te downloaden valt :cry:
en jeetje,dat je Wilson nog niet kent...hij heeft ook alle gitaarpartijen
op "Raingods" gedaan..
probeer eens "Coma Divine" van Porcupine Tree
of "Deadwing" speelt John Wesley ook op mee...of ga je me
nu zeggen dat je John Wesley niet kent? :lol:



Bild

"Life after Saga"
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Di Okt 07, 2008 12:34 pm

John Wesley ken ik!! :)
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Beitragvon SergeMannee » Di Okt 07, 2008 2:19 pm

gelukkig... Bild
SergeMannee
 
Beiträge: 17
Registriert: Fr Okt 03, 2008 11:04 am
Wohnort: The Haque - Netherlands
Nächste

Zurück zu SAGA Nederlands

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast

Persönlicher Bereich

Wer ist online?

Insgesamt ist 1 Besucher online: 0 registrierte, 0 unsichtbare und 1 Gast (basierend auf den aktiven Besuchern der letzten 5 Minuten)
Der Besucherrekord liegt bei 281 Besuchern, die am So Jul 15, 2007 10:16 pm gleichzeitig online waren.

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast