show in Apeldoorn 12 mei

show in Apeldoorn 12 mei

Beitragvon fransbouman » Mi Mai 20, 2009 10:22 pm

Op 12 mei met verwachtingen naar Saga Apeldoorn geweest. Ik heb eindelijk Trudes ontmoet en een geweldig concert gezien en gehoord. Mijn voorspelling na het vertrek van Sadler kwam wel redelijk uit. Saga speelde met veel enthousiasme als een band van vrienden die elkaar het podium gunden. Ieder kwam aan bod en ze hadden gewoon veel zichtbaar plezier. Ik heb ze in jaren niet zo met plezier gezien. Rob begon enigzins nerveus. Nederland had hem kennelijk nog niet geheel in haar armen gesloten, en misschien is The Flyer wel geen nummer voor zijn kwaliteiten. Ik denk dat Lifeline een betere opening voor zijn stem is.
Gaandeweg ontpopte ook Rob zich als een uitstekend zanger, waarvan ik denk dat zijn stem meer mogelijkheden bied voor meer diverse soorten geluid. Hij is gewoon een goede zanger die waarschijnlijk technisch beter zingt dan Michael en meer mogelijkheden heeft voor songstijlen.
Ook werd mij bewezen dat de Saga sound niet is Michael, naruurlijk is een zanger wel sterk bepalend en heeft Sadler dat ook echt bewezen als een frontman. Muzikaal is Saga gewoon de broers Crichton en Gilmour. dat is ook met Rob gebleven. Zij vormen de basis en het muzikale hart en hebben met Rob een talent in huis gehaald die veel toekomst beloofd als hij iets van schroom wegdoet. Hij zingt sterk ook de oude songs. Ik heb nog nooit een betere live version gehoord van Don't be late, sorry Michael, maar de beste live version voor mij included Rob als zanger. Ik had kippenvel en velen met mij. You're not alone mocht er ook zijn. De songs van de neiuwe cd staan sterk met Rob. Lifeline als opening? Saga is een aanrader ook voor twijfelaars en ik hoop dat ze nederland weer aandoen na de zomer, ik ga weer komen. en adviseer iedereen om dat ook te doen.
Kortom geweldig concert en Rob is de goede keus. En ik weet dat de fans in Apeldoorn nu ook Rob hebben omarmd. En terecht.
Frans
fransbouman
 
Beiträge: 49
Registriert: So Jan 07, 2007 8:15 pm
Wohnort: Amersfoort

Beitragvon Trudes Oude Voshaar » Mi Mai 20, 2009 11:14 pm

Hee Frans, :)

ja, geweldig concert!

En don't Be Late klonk fenomenaal in Apeldoorn!
Geweldig, Saga vaak gezien maar deze song ook nog nooit zo goed gehoord, is altijd een sterk nummer live, ik vind het zelf van alle bands die ik ooit gezien het beste live nummer ooit gebracht. Maar in Apeldoorn klonk het echt geweldig! Ik had ook overal kippenvel.

Superblij dat ik hier bij was! :)
Benutzeravatar
Trudes Oude Voshaar
Contributors
Contributors
 
Beiträge: 606
Registriert: So Jun 29, 2003 8:29 pm
Wohnort: The Netherlands

Zurück zu SAGA Nederlands

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 7 Gäste

Persönlicher Bereich

Wer ist online?

Insgesamt sind 7 Besucher online: 0 registrierte, 0 unsichtbare und 7 Gäste (basierend auf den aktiven Besuchern der letzten 5 Minuten)
Der Besucherrekord liegt bei 281 Besuchern, die am So Jul 15, 2007 10:16 pm gleichzeitig online waren.

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 7 Gäste